29 Haziran 2015 Pazartesi

KPSS Delisi

  • Bugünkü konumuz kod adı kpss olan, namı değer Kamu Personeli Seçme Sınavı.
  • 18/3/2002 yılı Bakanlar Kurulu kararı ile 2002'den bu yana, her sene ÖSYM tarafından hazırlanıp, uygulamaya konan; kamu kurumlarında görevlendirilecek memur adaylarına uygulanan bu sınav, daha önceki yıllarda Devlet Memurluğu Sınavı (DMS) ve Kurumlar İçin Merkezi Eleme Sınavı (KMS) adıyla yapılmaktaydı. 1999 yılından önce DMS adıyla yürütülen bu sınav, bu yıldan sonra KMS adıyla isim ve nitelik değiştirerek devam etmiştir. Bahsettiğim gibi 2002 yılından sonra ise DMS ve KMS'nin birleşimi niteliğinde evrim sürecini tamamlayarak KPSS adını almıştır.

  • Uzun yıllar (ilköğretim, ortaöğretim, lise, önlisans, lisans) eğitim sürecinden geçen öğrenciler, devlet memuru olabilmek için son adım olarak kpss'ye girmektedirler, bu süreç sancılığı olduğu kadar; düzgün ve hakkını vererek hazırlanıldığında meyvelerini veren bir süreçtir.
  • Bu kpss hazırlık sürecinde ve sonrasındaki kpss ve memurluk tercih, atama süreçlerinde sizlere yardımcı olabilecek eğitim, kpss sitesi olan KpssDelisi.com incelemelerimden bahsedeceğim. Bana kalırsa kamu personeli seçme sınavına hazırlanırken, dershane ya da çok fazla abartılı kaynaklar kullanmadan sadece eksik olduğunuz derslere ya da konulara öncelik vererek, düzenli ve disiplinli çalışmanız yeterli olacaktır.
  • Ancak kendinizi kpss'ye hazırlanırken disipline edemiyorsanız, örneğin tamamen ders çalışmaya ayırdığınız bir günün -toplam 24 saatin- sadece 20-25 dakikasında ders çalışabiliyorsanız ya da çalışma sistemi oturtamadıysanız; konu tekrarları ve çalışmalarınızı düzenli bir tempoda sürdüremiyorsanız, bu durumda kpss için dershaneye kayıt olmak, farklı kaynaklardan konu anlatımı ve soru çözümü benzeri test kitapları edinmek, eksik derslerinizden özel dersler almak gibi destekler almanız elbette sizlere faydalı olacaktır.
  • Kpss Delisi
  • Bu noktada ise bahsettiğim kpss sitesi sizlere bünyesinde bulundurduğu kpss ile ilgili detaylı bilgiler, sık sorulan sorular, memurluk ve eğitim haberleri, atama ilanları ya da benzeri pek çok eğitimsel dökümanlara ek olarak ders, ders; konu, konu hazırlanmış; ortaöğretim kpss, lise kpss, önlisans kpss, lisans kpss sınavlarına hazırlananlara yönelik genel kültür (Tarih, coğrafya, vatandaşlık), genel yetenek (Türkçe, matematik), eğitim bilimleri, muhasebe - işletme - maliye - hukuk - iktisat vb. alan bilgisi ana başlıklarında kpss konu anlatımları, eğitici ve öğretici uzaktan eğitim, soru çözümü, konu anlatım videoları; forum bölümünde ve diğer bölümlerde hem kpss için hem benzeri diğer sınavlar (dgs, aöf, yds, ales, ygs, lys, pomem, pmyo, bankacılık sınavları, ehliyet sınavları, lise ders notları, kpss sağlık personeli ve kpss din hizmetleri -dhbt- vb. sınavlara yönelik dökümanlar) ile ilgili çeşitli ve yararlı çalışma notları, dökümanlar, ders notları.. Kısacası sınavlara hazırlanırken ve sınav sonrası süreçte yararlı olabilecek pek çok içerik bulunmakta. Devlet memuru olabilme yolunda kpss delisine dönenlerin ya da dönmek istemeyenlerin mutlaka siteye bir göz gezdirmesini dilerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder